امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://kosar5.cloob24.com
0

سومین نبی خدا اولین پیامبر در ایران

حضرت انوش (علیه السلام)سومین پیامبر الهی اولین کسی بود که درخت خرما نشاند و زراعت کرد. حضرت انوش (علیه السلام)در زمان حیات حضرت آدم ابوالبشر (علیه السلام) به دنیا آمد. حضرت شیث (علیه السلام) دومین پیامبر الهی بود، ایشان هنگامی که مرگ خود را نزدیک دید فرزندش حضرت انوش (علیه السلام) را وصی خود گردانید. و او را از نوری که به هنگام تولد به وی منتقل شده است – یعنی نور پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) که از نسل او به دنیا خواهد آمد - آگاه نمود و او را فرمان داد که فرزندانش را از این افتخار و شرف که از بزرگی به دیگر و از نسلی به نسل دیگر منتقل خواهد شد آگاه کند. در کتاب تاریخ مسعودی آمده است: حضرت انوش (علیه السلام)اولین کسی بود که به کمک و راهنمائی حضرت جبرائیل (ع) درخت خرما کشت نمودند.

در تاریخ یعقوبی آمده است:

حضرت انوش (علیه السلام) فرزند حضرت شیث (علیه السلام) ، بعد از پدر وصی و جانشین وی در امر نبوت و راهنمائی و هدایت بشر شد و وارد کشور ایران گردید و به هدایت خلق پرداخت و به حفظ و نگهداری مفاد وصیت پدر و جدش بزرگوارش برخاست. او به نیکوترین وجهی خدا را بندگی و عبادت کرد، و قومش را نیز فرمان داد تا به نحو احسن خدای را عبادت کنند.

حضرت انوش (علیه السلام) در دو هزار و 864 سال پیش از میلاد سر انجام در سن ٩٠5 سالگی بدرود حیات گفت. و در قلعه فهران (شهر قهدریجان ٢٠ کیلومتری اصفهان) بدرود حیات گفت، شهر فهران در زمان خود یکی از شهرهای بزرگ و یکی از مراکز تجارت نیز بوده است و رشته کوههای اطراف این شهر به نام رشته کوههای فهران معروف می باشد.

ضمناً در منابع، کتابها و سایتهای ایرانی عمر حضرت انوش (علیه السلام)٩5٠ تا 965 سال تخمین شده ولی بر اساس منابع موجود در ایران عمر ایشان همان 965 سال می باشد.

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه