امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://kosar5.cloob24.com
0

دومین پیامبر الهی حضرت شیث (علیه السلام)

نام دیگر حضرت شیث بن آدم «هبه الله» است. او فرزند و جانشین حضرت آدم (علیه السلام) بود. در روایتی از امام محمد باقر علیه السلام آمده است:

حضرت آدم علیه السلام بعد از کشته شدن هابیل ، بسیار گریست و به درگاه خداوند شکوه کرد. خداوند به او وعده پسری داد تا جای هابیل را بگیرد. آن‌ گاه به او فرزندی عطا کرد کهحضرت آدم (علیه السلام)او را شیث نام گذاشت. خداوند به حضرت آدم (علیه السلام) وحی کرد که: (این پسر بخششی است. از جانب پروردگارت، پس نام او را «هبه الله» بگذار) و حضرت آدم (علیه السلام) نیز چنین کرد.

حضرت آدم (علیه السلام) به هنگام وفات، مأمور شد شیث را جانشین و وصّی خود معرفی نماید.

او نیز تمامی فرزندان خود را جمع نمود و حضرت شیث (علیه السلام) را به جانشینی خود منصوب نمود.

بدین ترتیب بعد از حضرت آدم (علیه السلام)، حضرت شیث (علیه السلام) بعنوان دومین پیامبر از جانب خداوند انتخاب گردید. در روایات آمده که حضرت آدم (علیه السلام) به حضرت شیث (علیه السلام) سفارش کرد که علم و مقام خود را از قابیل پنهان دارد ، مبادا که به وی نیز حسد ورزد و همانند هابیل او را نیز به قتل رساند. از این جهت حضرت شیث (علیه السلام) پیوسته در هراس و درحال تقیه به سر می‌برد.

خداوند تعالی حضرت شیث (علیه السلام) را به پیامبری برگزید و پنجاه صحیفه بر وی نازل کرد تا به وسیله آنها مردم زمان خود را که همگی از نوه‌ها و نوادگان حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام بودند به توحید و یگانگی خدا دعوت نماید.

حضرت شیث (علیه السلام)912 سال زندگی کرد. محل تبلیغ وی مکه معظمه بود و مطالب صحیفه‌ها را که دلایل خداشناسی، فرایض و احکام و سنن و حدود الهی بود برای فرزندان آدم می‌خواند. وی سرانجام در مکه درگذشت و در کوه ابوقبیس به خاک سپرده شد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه