امروز سه شنبه 28 فروردین 1403 http://kosar5.cloob24.com
0

حضرت سام نبی (علیه السلام)یازدهمین پیامبر الهی

حضرت سام نبی (علیه السلام) فرزند حضرت نوح نبی (علیه السلام) و پیامبر بعد از این پیامبر بزرگ الهی بود، که به امر پروردگار جانشین پدرش شد و یازدهمین پیامبر خداوند گردید. وی در زمان خود با مخالفت برادرانش «حام» و «یافث» و فرزندان قابیل و دیگران مواجه شد و بالاخره چنانچه نوشته اند؛ حضرت سام (علیه السلام) پس از آنکه 600 سال از عمرش گذشته بود دار فانی را وداع گفت. و فرزندش «ارفخشد» یا (ارفحشد)را وصی خود گردانید و آثار انبیاء را به وی منتقل کرد.

زنده‌ شدن‌ حضرت‌ سام‌(علیه السلام)!

 در زمان‌ حضرت پیامبراکرم(ص‌) عده‌ای‌ از یمن‌ نزد حضرت‌ آمدند و گفتند: ما باقیمانده‌ ملتهای‌ گذشته‌ از آل‌ حضرت نوح‌(ع‌) هستیم‌. حضرت‌ سام‌(علیه السلام)که‌ جانشین‌ نوح‌(ع‌)بوده‌ است‌ در کتابش‌ آورده‌ که‌ هر پیامبری‌ جانشینی‌ دارد. جانشین‌ شما کیست‌؟ پیامبر به‌ حضرت علی‌(علیه السلام)اشاره‌ کرد. گفتند اگر از او معجزه‌ای‌ بخواهیم‌ می‌تواند انجام‌ دهد؟ فرمود، با اذن‌ الهی‌ آری‌!

سپس‌ حضرت‌ محمد(ص) به‌ حضرت علی‌(علیه السلام) فرمود: با آنان‌ به‌ مسجد برو و پایت‌ را به‌ زمین‌ نزدیک‌ محراب‌ بزن‌! حضرت علی‌(ع‌)همراه‌ آنان‌ به‌ مسجد رفت‌ و دو رکعت‌ نماز خواند و سپس‌ پایش‌ را بر زمین‌ نزدیک‌ محراب‌ زد. ناگاه‌ زمین‌ باز شد و تابوتی‌ ظاهر گشت‌ و از میان‌ تابوت‌، پیامبری‌ که‌ صورتش‌ مثل‌ ماه‌ می‌درخشید و خاک‌ از سر و صورتش‌ می‌تکاند و ریش‌ بلندی‌ داشت‌، بیرون‌ آمد و گفت‌: اشهد اَن‌ لااله‌ الاّ الله واَن‌َّ محمّداً رسول‌ الله سید المرسلین‌ و انَّک‌ علی‌ٌ وصی‌ّ محمّد سیدّ الوصیین‌ و انا سام‌ بن‌ نوح‌! در این‌ موقع‌ آنان‌ کتابهای‌ خود را باز کردند تا قیافه‌ حضرت سام نبی (علیه السلام)را با آنچه‌ در کتاب‌ آمده‌ مطابق‌ دیدند. آنها گفتند: ای‌ سام‌! ما خواستار خواندن‌ سوره‌ای‌ از کتاب‌حضرت نوح نبی (علیه السلام) هستیم‌! حضرت سام نبی (علیه السلام) شروع‌ به‌ خواندن‌ سوره‌ای‌ کرد و سپس‌ بر حضرت علی‌(علیه السلام) سلام‌ کرد و در تابوت‌ خوابید و زمین‌ بر هم‌ آمد و مثل‌ سابق‌ شد. آنها با دیدن‌ این‌ معجزه‌ گفتند: تنها دین‌ در نزد خداوند اسلام‌ است‌.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه